Turisme er en vigtig indtægtskilde for Danmark på vej ind i en helt ny æra med et særligt blik for at fremme det stedbundne og det lokale potentiale. Turisme er ikke længere kun for de store byer og allerede kendte destinationer men også for mindre lokaliteter. Turismen må aldrig blive et mål uden ’kontekst’, men en vej til målet ved at skabe resultater på en række strategiske udviklingsparametre, herunder bosætning, investeringer og livskvalitet forankret i de lokale samfund. På samme tid er der et aktuelt behov for at arbejde med bæredygtig turisme, der bidrager til økonomisk, social og miljømæssig værdiskabelse.
For LABLAND handler turisme om alt andet end metervarer, kulisser og merchandise. Vores tilgang til turisme bygger på en stærk forståelse af stedets identitet og uforløste potentialer, som hvert område har at byde på. Udviklingen af en bæredygtig turisme starter derfor hos dem, der allerede bor her i forvejen og som ser muligheder i at bruge turismen til at udvikle de stedbundne kvaliteter i området.